Afisa FB
 
 
1o Παγκύπριο Συνέδριο για το Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς
 
greek
Το Πανεπιστήμιο Κύπρου στα πλαίσια του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος Marie-Skłodowska Curie "Establishing Safe Positive Inclusive School Environments – The Three-Tiered Paradigm" με υπεύθυνες έργου τις Δρ. Ελένη Φτιάκα και Δρ. Λευκή Κουρέα διοργανώνει το Πρώτο Παγκύπριο Συνέδριο για το Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (ή αλλιώς σύστημα ΠροΘΕΣυ).
 
Το παγκύπριο συνέδριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 4 Ιουνίου 2016, στις 9:00 π.μ. στο Αμφιθέατρο Β108, στο Κτήριο Συμβουλίου – Συγκλήτου «Αναστάσιος Γ. Λεβέντης» στην Πανεπιστημιούπολη (Λεωφ. Πανεπιστημίου 1, Αγλαντζιά). Θέμα του συνεδρίου είναι «Σχολική Πειθαρχία και Προώθηση Θετικής Συμπεριφοράς». Κύριοι ομιλητές του συνεδρίου θα είναι οι διακεκριμένοι Αμερικανοί ακαδημαϊκοί, Δρ. Tim Lewis και Δρ. Gwendolyn Cartledge, σημαντικοί εμπειρογνώμονες σε θέματα σχολικής πειθαρχίας, κοινωνικών δεξιοτήτων και πρόληψης προβλημάτων συμπεριφοράς.
 
Το σύστημα ΠροΘΕΣυ αποτελεί την πρώτη προσπάθεια πιλοτικής εφαρμογής ενός δομημένου συστήματος πρόληψης σε θέματα παραβατικότητας και κοινής διαχείρισης της μαθητικής συμπεριφοράς σε δύο δημοτικά σχολεία της Κύπρου (Δημοτικό Σχολείο Λινόπετρας και Α' Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου). Τα αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς ήπιας καθώς και χρόνιας μορφής απασχολούν διαρκώς τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Εξαιτίας της στενής σχέσης μεταξύ μάθησης και συμπεριφοράς, η έρευνα καταδεικνύει ότι όταν εστιαζόμαστε μόνο στον μαθησιακό τομέα δεν συμβάλλουμε στη μεγιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μας. Ταυτόχρονα, οι αντιμετωπίσεις προβλημάτων συμπεριφοράς πυροσβεστικού χαρακτήρα (π.χ., αποβολές, ποινές, τιμωρίες) αυξάνουν την παραβατικότητα και τα προβλήματα συμπεριφοράς μακροχρόνια. Για τον σκοπό αυτό, η κάθε σχολική μονάδα καλείται να αναδιοργανωθεί και να αναπτύξει δομημένο σχέδιο δράσης με συγκεκριμένα αποτελέσματα που να στοχεύουν και στους δύο τομείς.
 
Το σύστημα ΠροΘΕΣυ δίνει το οργανωτικό πλαίσιο σε μια σχολική μονάδα για πολυεπίπεδη στήριξη των κοινωνικών και μαθησιακών αναγκών όλων των μαθητών. Το συγκεκριμένο σχολικό σύστημα παρουσιάζει εκτενή επιστημονική τεκμηρίωση τουλάχιστον δύο δεκαετιών στις Η.Π.Α., Καναδά, Αυστραλία καθώς και σε ευρωπαϊκές χώρες (π.χ., Νορβηγία, Ολλανδία, Μεγάλη Βρετανία, Φινλανδία, Γερμανία, κ.λ.π). Στην επιστημονική βιβλιογραφία το σύστημα ΠροΘΕΣυ αναφέρεται ως "Positive Behavior Supports and Interventions" (PBIS) ή "Positive Behavior Support." Στα σχολεία όπου εφαρμόζεται το σύστημα ΠροΘΕΣυ παρουσιάζεται μείωση των προβλημάτων συμπεριφοράς, αύξηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και βελτίωση του σχολικού κλίματος.
 
Επισυνάπτεται το πρόγραμμα του συνεδρίου.