ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

Το Πανεπιστήμιο Κύπρου σας προσκαλεί στο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο «Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Πολιτικών για την Προώθηση της Διαμορφωτικής Αξιολόγησης: Η Συνεισφορά της Εκπαιδευτικής Έρευνας» το οποίο διοργανώνεται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, Βασική Δράση 3 «Προώθηση της Διαμορφωτικής Αξιολόγησης του Μαθητή: Από τη Θεωρία στην Πολιτική και Πρακτική (FORMAS)», στις 21 & 22 Απριλίου 2021, 16: 00-19: 00 (GMT + 2).

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ZOOM. Μπορείτε να εγγραφείτε στο συνέδριο (δωρεάν) έως τις 20 Απριλίου 2021, ακολουθώντας τον σύνδεσμο https://ucy.zoom.us/meeting/register/tJ0rcOurrzktGdUmG7arVnWVS7R2hrKYDVrh.

Μετά την εγγραφή, θα λάβετε ένα αυτόματο μήνυμα στην ηλεκτρονική σας διεύθυνση με τον σύνδεσμο για τη συμμετοχή στο συνέδριο.

Για απορίες, επικοινωνήστε μαζί μας αποστέλλοντας email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Για νεότερα ή περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συνέδριο επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.ucy.ac.cy/formas

Η Πρόσκληση του συνεδρίου βρίσκεται εδώ

Το Πρόγραμμα του συνεδρίου βρίσκεται εδώ

ΜΑΡΤΙΟΣ 2021

“Learning Outcomes and Quality of Teaching: Searching for Short- and Long- Term Effects” (LOUTEF)

Ως συμπληρωματικό πρόγραμμα του OCCAM (“Outcomes and Causal Inference in International Comparative Assessments”), το πρόγραμμα LOUTEF (“Learning Outcomes and Quality of Teaching: Searching for Short- and Long- Term Effects”) έχει στόχο να διερευνήσει την δυνητική πρόσθετη αξία των δεδομένων παρατήρησης μαθημάτων, ως επακόλουθα των δεδομένων που προέρχονται από διεθνείς συγκριτικές μελέτες. Eξετάζει την επίδραση γενικών παραγόντων διδακτικής συμπεριφοράς όπως προκύπτουν από το Δυναμικό Μοντέλο Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας και από θεωρίες μάθησης που αναδεικνύουν τη σημασία του διαλόγου στην τάξη. Στην έρευνα συμμετείχαν όλοι οι μαθητές 29 τμημάτων Β’ Λυκείου στην Κύπρο, οι οποίοι είχαν λάβει μέρος στην έρευνα PISA 2018 όταν φοιτούσαν στην Α’ Λυκείου. Καθώς η έρευνα PISA 2018 επικεντρώθηκε σε δεξιότητες ανάγνωσης κειμένου, η συλλογή δεδομένων παρατήρησης διδασκαλίας έγινε στο μάθημα Νέων Ελληνικών. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές συμπλήρωσαν δοκίμιο κατανόησης κειμένου και γραμματισμού, το οποίο βασίστηκε στο αναλυτικό πρόγραμμα της Β’ Λυκείου. Χρησιμοποιώντας μια καινοτόμα μέθοδο, η οποία περιελάμβανε τη δημιουργία ενός κώδικα βασισμένου σε πληροφορίες από το προσωπικό περιβάλλον των μαθητών, εντοπίστηκαν 139 μαθητών που συμμετείχαν τόσο στην έρευνα PISA 2018 όσο και στο LOUTEF. Όταν λήφθηκε υπόψη η επίδοση των μαθητών στην έρευνα PISA 2018, πολυεπίπεδες αναλύσεις έδειξαν ότι οι περισσότεροι παράγοντες διδασκαλίας σχετίζονται με τα μαθησιακά αποτελέσματα. Όταν όμως δεν λαμβάνεται υπόψη η αρχική μέτρηση, δεν είναι δυνατός ο εντοπισμός της επίδρασης παραγόντων στα μαθησιακά αποτελέσματα. Αυτό καταδεικνύει την αξία της χρήσης δεδομένων διεθνών μελετών μεγάλης κλίμακας για τη διεξαγωγή “panel studies”, προκειμένου να εντοπιστούν παράγοντες που προωθούν τη μάθηση. Οι επιπρόσθετες πληροφορίες μπορούν να οδηγήσουν σε καλύτερη χρήση των αποτελεσμάτων διεθνών συγκριτικών μελετών για την ανάπτυξη πολιτικής που αφορά την ποιότητα διδασκαλίας και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020 

Lesson Study as a vehicle for improving achievement in mathematics (LESSAM)

Το πρόγραμμα «Lesson Study as a vehicle for improving achievement in mathematics (LESSAM)» είναι ένα νέο πρόγραμμα που θα διαρκέσει τρία χρόνια (2020-2023) και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+, Key Action II. Το LESSAM έχει στόχο να μελετήσει την επίδραση ενός συνεργατικού μοντέλου επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών, που ονομάζεται Lesson Study, στη μάθηση των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση στα μαθησιακά αποτελέσματα. Χρησιμοποιώντας πειραματικό σχεδιασμό, καθηγητές μαθηματικών από τα γυμνάσια που θα συμμετέχουν θα σχηματίσουν μικρές ομάδες Lesson Study προκειμένου: α) να σχεδιάσουν μαθήματα, β) να διδάξουν / να παρατηρήσουν αυτά τα μαθήματα, και γ) να αναστοχαστούν σε σχέση με την αποτελεσματικότητα των μαθημάτων αυτών. Ακόμη, θα μελετηθεί η επιπρόσθετη αξία της στήριξης των εκπαιδευτικών από υποστηρικτική ομάδα συμβούλων ερευνητών (advisory and research team) στις συναντήσεις  Lesson Study. Η επίδραση του Lesson Study θα εξεταστεί μέσω των διαλόγων των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, καθώς και μέσω της προόδου των μαθητών σε τεστ μαθηματικού συλλογισμού. Τα ευρήματα αναμένεται να συμβάλουν στην κατανόηση για το πώς η διαδικασία Lesson Study υποστηρίζει την μάθηση των εκπαιδευτικών και, κατ’ επέκταση, των μαθητών. Η μελέτη θα διερευνήσει επίσης δυνατότητες επέκτασης της χρήσης της δυναμικής προσέγγισης για σκοπούς βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών στις τέσσερις χώρες εταίρους, συγκεκριμένα στην Κύπρο, την Ελλάδα, το Βέλγιο και την Ολλανδία. Η ομάδα μας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου ηγείται του προγράμματος. Οι συνεργάτες αποτελούνται από ομάδες στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας, στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόβεν και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.

 


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Δημοσίευση βιβλίου «Kyriakides, L., Creemers, B.P.M, Panayiotou, A., & Charalambous, E. (2021). Quality and Equity in Education: Revisiting Theory and Research on Educational Effectiveness and Improvement. London and New York: Routledge.»

Κάνε κλικ εδώ click button  για να βρεις το βιβλίο μέσω του εκδοτικού οίκου Routledge.

Το επιπρόσθετο υλικό των δύο μετα-αναλύσεων που περιγράφονται στα Κεφάλαια 4 και 7 (στα Αγγλικά) βρίσκεται ΕΔΩ !