Εκτύπωση

Κεντρική Ομιλία, Καθηγήτρια Pamela Sammons, Πανεπιστήμιο Οξφόρδης, Ηνωμένο Βασίλειο

 

Παρουσιάσεις Συμποσίου για το Ερευνητικό Πρόγραμμα PROMQE:

1. A Dynamic Approach to School Improvement: The Theoretical Framework of the Study
2. Designing an Experimental Study to Measure the Impact of DASI on Quality and Equity
3. Lessons Learnt from the European Study
 
 
Παράλληλα Εργαστήρια:
 
Εργαστήρι 1: Βελτίωση της μάθησης για όλα τα παιδιά: Η πράξη στο επίπεδο του σχολείου
- Παρουσίαση 1: Ανδρέας Κυθραιώτης
- Παρουσίαση 2: Γεωργία Πασιαρδή
- Παρουσίαση 3: Μαρία Χατζηπιερή
Εργαστήρι 2: Βελτίωση της ποιότητας και της ισότητας στην εκπαίδευση: Επιτυχεμένες πρακτικές από σχολικές μονάδες στην Κύπρο
Εργαστήρι 3: Ο συμβουλευτικός ρόλος της ομάδας στήριξης σχολείων που εφαρμόζουν τη δυναμική προσέγγιση σχολικής βελτίωσης: Ανάπτυξη και επιμόρφωση προσωπικού
Εργαστήρι 4: Developing theoretically driven and empirically based educational policies: Needs and challenges
 
 
Παράλληλες Παρουσιάσεις Ερευνητικών Άρθρων:
 
Equal opportunities in education: the role of the curriculum, Eleni Damianidou, Helen Phtiaka
 
Improving preschool mathematics education classroom practice quality by establishing links with research, Maria Angela Shiakalli, Konstantinos Zacharos
 
Measuring quality and equity in special education units: an action research, Eleni Damianidou, Helen Phtiaka, Kyriaki Antreou, Irene Kasapi, Sofia Georgiou
 
Parent Associations in Greece and their Potential Contribution in School Implementing DASI: Challenges and Possible Solutions, Evangelia Tserpeli
 
PROMQE: Voices from a Qualitative Study in Ireland, Catherine Merrigan, Dympna Devine, Declan Fahie
 
School characteristics moderating the relation between student socio-economic status and mathematics achievement in grade 8. Evidence from 50 countries in TIMSS 2011, Jan-Eric Gustafsson, Trude Nilsen
 
The effect of teacher effectiveness and home learning environment on student achievement gains in mathematics: a longitudinal study, Andria Dimosthenous, Leonidas Kyriakides
 
Women and educational administration: the case of Western Macedonia, Dimitris T. Zachos, Eleni Katidou