thumb IMG 3535 1024
Ζαχαρίας Ζαχαρία
Καθηγητής στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
 
Ο Ζαχαρίας Ζαχαρία είναι Καθηγητής στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και ο υπεύθνος της ερευνητικής ομάδας ReSciTEG του Πανεπιστημίου Κύπρου. Ολοκλήρωσε βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής) και στο Rutgers University – New Brunswick, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (Πτυχίο Φυσικής). Ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Columbia University, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (M.A., M.Sc., M.Phil., και PhD στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών). Είναι συντονιστής σε πολλά ερευνητικά προγράμματα που αφορούν στην υποστήριξη μέσω της τεχνολογίας, τη μάθηση μέσω διερώτησης τα οποία χρηματοδοτούνται από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας της Κύπρου και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη υποστηρικτικών τεχνολογικών περιβαλλόντων μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση του Αναλυτικού Προγράμματος στις Φυσικές Επιστήμες και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τον σχεδιασμό και ενσωμάτωση της τεχνολογίας, για την ενίσχυση του μαθησιακού υλικού στο γνωστικό αντικείμενο της Επιστήμης. Ο Ζαχαρίας έχει λάβει πολλά βραβεία αναγνώρισης για τα εξαιρετικά σχολαστικά του επιτεύγματα καθώς και για τις επιτυχίες που είχαν αυτά. Επίσης έχει δημοσιεύσει πολλές έρευνες σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά (π.χ. Cognition and Instruction, Learning and Instruction, Journal of Research in Science Teaching). Τα τελευταία 6 χρόνια είναι επιστημονικός συνεργάτης στο περιοδικό Journal of Research in Science Teaching και αυτή τη στιγμή είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής στο περιοδικό Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching. Είναι επίσης κριτής σε πολλά έκριτα ακαδημαϊκά περιοδικά. 
thumb IMG 3939 1024
Μάριος Παπαευριπίδου
Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στη
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
 
Ο Μάριος Παπαευριπίδου κατέχει θέση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και ερευνητής στην Ερευνητική Ομάδα ReSciTEG στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι κάτοχος πτυχίου του τμήματος Επιστημών της Αγωγής. Ακολούθησε Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες". Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη χρήση της μοντελοποίησης ως γνωστικού εργαλείου και ως διδακτικής προσέγγισης για τη διδασκαλία και μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες καθώς επίσης και στην ανάπτυξη διδακτικού υλικού πληροφορικά υποστηριζόμενου για την ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού και μοντελοποίησης τόσο σε μαθητές δημοτικού σχολείου όσο και σε προ-υπηρεσιακούς και εν-υπηρεσία εκπαιδευτικούς δημοτικής εκπαίδευσης. Συμμετέχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα που εστιάζονται στην ενίσχυση της ικανότητας των μαθητών μέσω δραστηριοτήτων μοντελοποίησης και διερώτησης και στην προετοιμασία εκπαιδευτικών ώστε να είναι ικανοί να διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες αξιοποιώντας τη μοντελοποίηση και την τεχνολογία. 
 
 1001425 1407230182835022 1168721438 n
Τάσος Χοβαρδάς
Επιστημονικός Συνεργάτης
 
Ο Τάσος Χοβαρδάς είναι επιστημονικός συνεργάτης της Ερευνητικής ομάδας ReSciTEG στο τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Κατέχει πτυχίο Βιολογίας και Ph.D. στην περιβαλλοντική Βιολογία από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ειδικεύεται στη μάθηση μέσω διερώτησης και στην αξιολόγηση της ανάπτυξης της εννοιολογικής κατανόησης και στις επιστημονικές δεξιότητες μεθοδολογίας. Έχει σημαντικό επιστημονικό υπόβαθρο στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στην Ψυχομετρία, στην Ποσοτική και Ποιοτική μεθοδολογία στον τομέα της Κοινωνικής Έρευνας και στην Εκπαιδευτική Αξιολόγηση. Επί του παρόντος, δραστηριοποιείται ως Επιστημονικός Συνεργάτης στo περιοδικό Society and Natural Resources. Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα και κεφάλαια βιβλίων σε επιστημονικά περιοδικά. Επίσης έχει αξιολογήσει άρθρα για αρκετά έγκριτα περιοδικά. Ο Τάσος Χοβαρδάς έχει πλούσια ερευνητική εμπειρία σε ερευνητικά προγράμματα που αφορούν στην πληροφορική υποστήριξη της μάθησης μέσω διερώτησης, την μοντελοποίηση, την ανάπτυξη και αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων στην Επιστήμη και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
 
  
 Nicole
Νικολέττα Ξενοφώντος
Διδάκτωρ
Ειδικός Επιστήμονας
Η Νικολέττα Ξενοφώντος έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής) και Μεταπτυχιακό στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες" (Μ.Α. και PhD). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην ενίσχυση της εννοιολογικής κατανόησης των μαθητών και στην απόκτηση δεξιοτήτων διερώτησης, με την υποστήριξη τεχνολογικών περιβαλλόντων μάθησης με διερώτηση. Ειδικότερα, μελετά την επίδραση διαφόρων υποστηρικτικών εργαλείων, ενσωματωμένων σε τεχνολογικά υποστηρικτικά περιβάλλοντα διερώτησης που περιλαμβάνουν εικονικό πειραματισμό. Από το 2008-2017 συμμετείχε ως βοηθός διδασκαλίας για τους σκοπούς προπτυχιακών μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου και συμμετείχε σε διάφορα εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα (π.χ. SCY project, Go-Lab project). Σήμερα εργάζεται στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα "Next-Lab".  
  
 
 
  
irakleousΜαρία Ηρακλέους 
Υποψήφια Διδάκτωρ
 Ειδικός Επιστήμονας
 
Η Μαρία Ηρακλέους έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής-Δημοτική Εκπαίδευση (2013) και Μεταπτυχιακό δίπλωμα (2016) στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες" και επί του παρόντος είναι υποψήφια διδάκτωρ στο ίδιο πρόγραμμα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα στρέφονται γύρω από την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη μάθηση μέσω διερώτησης και στο σχεδιασμό διδακτικού υλικού για την ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών με βάση τη μάθηση μέσω διερώτησης. Εργάζεται ως Ειδικός Επιστήμονας στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα "Ark of Inquiry". Επίσης, εργάζεται και ως βοηθός διδασκαλίας για τους σκοπούς του προπτυχιακού μαθήματος ΕΠΑ 336: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών.
 
 
yvoniΥβόνη Παύλου
Υποψήφια Διδάκτωρ
Ειδικός Επιστήμονας
 
Η Υβόνη Παύλου έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής (2015), μεταπτυχιακές σπουδές στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες" (2017) και επί του παρόντος είναι διδακτορική υποψήφια στο ίδιο πρόγραμμα. Εργάζεται επί του παρόντος ως Ειδικός Επιστήμονας στο Erasmus+ πρόγραμμα "School Networks Alert Citizens protection project (SNAC)" και συμμετείχε τα προηγούμενα χρόνια στα Erasmus+ προγράμματα "Schools Study Earthquakes (SSE)" και "PLATON". Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικού υλικού με βάση την προσέγγιση της διερώτησης. Οι διδακτικές της δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη διδασκαλία προπτυχιακών φοιτητών ως μέρος της εγγραφής τους στο μάθημα ΕΠΑ 336: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών.
Προηγούμενα Μέλη

manoliΚωνσταντίνος Μανώλη

Ερευνητικός Συνεργάτης 

 

Ο Κωνσταντίνος Μανώλη ολοκλήρωσε τις βασικές του σπουδές στο πρόγραμμα "Ανανέωση Φυσικών Πόρων" (Wildlife, Watershed, and Rangeland Resources) και ακολούθησε Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Environmental Learning) στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στις εκπαιδευτικές περιβαλλοντικές αξίες και συμπεριφορές και στις επιπτώσεις τους στην περιβαλλοντική συμπεριφορά μετά την συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Στο παρελθόν, ο Κωνσταντίνος ήταν επισκέπτης καθηγητής και ερευνητικός συνεργάτης στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Παράλληλα, υπήρξε διδάσκων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Frederick. Επιπρόσθετα, ήταν επόπτης καθηγητής μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Frederick καθώς επίσης διετέλεσε πρόεδρος της επιτροπής και μέλος. Τώρα, έχει επιστρέψει στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα ως βοηθός διευθυντής στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Cooper Center for Environmental Learning) και επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας "Earth Education Research and Evaluation Team". Επιπρόσθετα, διδάσκει προπτυχιακά μαθήματα σχετικά με την "Περιβαλλοντική Εκπαίδευση" και συμμετέχει στην επιτροπή που εποπτεύει την εκπόνηση μεταπτυχιακών διατριβών.
Άννα Φιάκκου
Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια
Η Άννα Φιάκκου έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής (2013) και μεταπτυχιακές σπουδές στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες" (2016). Εργάστηκε ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα "Go-Lab" και ως βοηθός διδασκαλίας στο προπτυχιακό μάθημα"ΕΠΑ 336: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών".
 

Ελευθερία Παντελή

Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια

Η Ελευθερία Παντελή έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής (2016) και μεταπτυχιακές σπουδές στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες" (2019). Εργάστηκε στο Erasmus+ πρόγραμμα PLATON και ως βοηθός διδασκαλίας στο προπτυχιακό μάθημα"ΕΠΑ 336: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών".