×

Μήνυμα

Please login first

Εκτύπωση

Παρά το γεγονός ότι οι Ευρωπαϊκές πολιτικές προωθούν την ανάπτυξη μιας κοινωνίας βασισμένης στη γνώση, διεθνείς συγκριτικές μελέτες αποκαλύπτουν ότι ακόμη χώρες των ανταγωνιστικών οικονομικών ζωνών, όπως οι χώρες του Ειρηνικού, υπερτερούν όσον αφορά τον τομέα της εκπαίδευσης. Παράλληλα, ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν μεγάλες διαφορές στα επίπεδα της μέσης επίδοσης των μαθητών, καθώς και στην προσφορά ίσων ευκαιριών σε διαφορετικούς μαθησιακούς πληθυσμούς. Ο εντοπισμός των παραγόντων αποτελεσματικότητας που δρουν στο επίπεδο του σχολείου και του συστήματος μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη μεθόδων για βελτίωση της αποτελεσματικότητας σε όλη την Ευρώπη.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εν λόγω διεθνής έρευνα, η οποία διεξάγεται σε έξι ευρωπαϊκές χώρες (Κύπρος, Ελάδα, Γερμανία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Σλοβενία), εστιάζεται σε τέσσερεις κύριους στόχους:

Για τη διερεύνηση και την εξέταση των διαφορών στην προσθετική αξία της εκπαίδευσης η συλλογή δεδομένων από διαφορετικές χώρες κρίνεται ως απαραίτητη. Η συλλογή δεδομένων για την ποιότητα της διδασκαλίας, την πολιτική για τη διδασκαλία και το περιβάλλον μάθησης του σχολείου, καθώς και η αξιολόγηση των πολιτικών και των δράσεων που λαμβάνονται αποσκοπώντας σε βελτίωση, θα καθορίσουν τις διαφορές στη λειτουργία των παραγόντων του δυναμικού μοντέλου και θα επιτρέψουν τη μέτρηση της επίδρασης τους στην ποιότητα και την ισότητα στην εκπαίδευση. Με βάση αυτές τις πληροφορίες θα προκύψουν εισηγήσεις για βελτίωση της εκπαίδευσης σε κάθε μια από τις συμμετέχουσες χωρες, ανάλογα με τις διαφορές που παρουσιάζονται στο εκάστοτε πλαίσιο.

Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το σχεδιασμό της έρευνας δείτε την περιγραφή του Προγράμματος.